Sneeel heeest

Gick upp kl 7 imorse, stack till ica vid 8 men fick endån ingen korv för de skule inte bli klara på tjugo minuter och bussen som jag och Louise skulle ta skulle komma 8.08. Så jag gick till busshållplatsen utan frukost och mötte Louise där. På bussen åt jag min banan.
Vi kom 20 minuter tidigt till LCR men de tyckte bara att det var bra. Våran 'chef' heter Anna, lätt för mig att komma ihåg för det heter ju min morsa. På kontoret sitter Markku och stalltjänst gör Stefan.. som har nåt syndrom antar jag, han är lite skum, men endån rättså snäll.
Louise och jag fick tvätta träns och sadeljordar. Kallt som fan om händerna och man blev blöt ända upp på armarna. Men sen fick vi ett annat uppdrag, spola paddocken i ridhuset. De hade fått nytt spån där så det var dammigt. Louise och jag turades om med den tunga slangen och snart var vi klara, då blev det lunch. När vi ätit lunch hade Anna mystiskt försvunnit och vi visste inte vad vi skulle göra. Strax efter ett fick vi en uppgift av Stefan och Markku, borsta alla hästar, kratsa deras hovar och lägga på deras täcken. Vi blev klara med ungefär hälften av det stora stallets hästar innan klockan blev halv 4 innan min styvpappa Staffan kom o hämtade oss. Min favorithäst är nog Nemo.. hahah. Men jag har inte träffat alla hästar än. Vi får se hur det blir imorgon. Måste duscha, luktar just nu ganska mycket häst. Är hemma hos daddy, yay.

bild från igår för jag pallar inte fixa så webcamen funkar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0